3
|
6
|
9
|
28
|
0
|
5
|
14
|
4
|
11
|
1
|
2
|
7
|
15
|
8
|
18
|
3
|
14
|
7
|
6
|
5
|
0
|
13
|
19
|
4
|
1
|
Színezd át azt a két számot, amelyek szorzata 28-at
ad! A csúcsukkal érintkező négyzetekben rejtőznek.
3
|
32
|
9
|
1
|
10
|
8
|
0
|
7
|
4
|
6
|
14
|
5
|
6
|
15
|
2
|
28
|
1
|
5
|
20
|
7
|
40
|
4
|
9
|
0
|
3
|
Színezd át azt a két számot, amelyek szorzata 40-et
ad! A csúcsukkal érintkező négyzetekben rejtőznek.
5
|
3
|
7
|
13
|
0
|
12
|
4
|
7
|
36
|
8
|
16
|
6
|
9
|
6
|
1
|
6
|
3
|
15
|
18
|
21
|
14
|
20
|
2
|
0
|
7
|
Színezd át azt a két számot, amelyek szorzata 36-ot
ad! A csúcsukkal érintkező négyzetekben rejtőznek.
3
|
19
|
4
|
6
|
7
|
2
|
5
|
7
|
4
|
11
|
6
|
13
|
19
|
3
|
10
|
3
|
20
|
2
|
2
|
17
|
0
|
7
|
1
|
12
|
4
|
Színezd át azt a két számot, amelyek szorzata 20-at
ad! A csúcsukkal érintkező négyzetekben rejtőznek.
6
|
7
|
11
|
0
|
7
|
3
|
5
|
4
|
10
|
9
|
5
|
12
|
3
|
15
|
0
|
2
|
1
|
6
|
14
|
1
|
3
|
15
|
10
|
30
|
8
|
Színezd át azt a két számot, amelyek szorzata 30-at
ad! A csúcsukkal érintkező négyzetekben rejtőznek.
5
|
4
|
3
|
9
|
8
|
12
|
7
|
0
|
3
|
15
|
6
|
2
|
5
|
14
|
2
|
24
|
7
|
9
|
17
|
6
|
3
|
1
|
9
|
4
|
11
|
Színezd át azt a két számot, amelyek szorzata 24-et
ad! A csúcsukkal érintkező négyzetekben rejtőznek.
4
|
5
|
12
|
11
|
7
|
6
|
9
|
4
|
13
|
20
|
2
|
5
|
0
|
3
|
11
|
7
|
18
|
5
|
10
|
6
|
1
|
3
|
2
|
17
|
3
|
Színezd át azt a két számot, amelyek szorzata 18-at
ad! A csúcsukkal érintkező négyzetekben rejtőznek.
11
|
0
|
5
|
9
|
17
|
8
|
4
|
4
|
6
|
10
|
3
|
6
|
7
|
13
|
2
|
5
|
12
|
9
|
7
|
15
|
0
|
7
|
1
|
4
|
9
|
Színezd át azt a két számot, amelyek szorzata 12-t ad!
A csúcsukkal érintkező négyzetekben rejtőznek.
3
|
4
|
6
|
0
|
15
|
9
|
7
|
4
|
14
|
6
|
3
|
12
|
5
|
3
|
8
|
1
|
2
|
7
|
2
|
11
|
9
|
16
|
19
|
5
|
3
|
Színezd át azt a két számot, amelyek szorzata 16-ot
ad! A csúcsukkal érintkező négyzetekben rejtőznek.
Kockapóker 6 dobókockával
A játék a szorzás és az összeadás együttes gyakorlására
szolgál.
Előzetes feltétel: a
szorzótábla ismerete
Eszközszükséglet: -
6 db dobókocka
-
egy lap a dobások feljegyzéséhez
Játékosok száma: legalább
2
A játék menete:
A kezdő játékos a 6 dobókockával egyszerre dob, majd dobásait
növekvő sorrendbe rendezi.
2. osztályban és 3. elején:
A dobások a következők szerint váltódnak pontokra:
kis sor
= 1-től 5-ig minden szám szerepel
Beváltása:
összegezzük a dobott értékeket és kétszerezzük a kapott összeget.
nagy sor = 2-től 6-ig minden szám szerepel
Beváltása:
mint a kis sor esetében.
két egyforma (
gyakori )
Beváltása:
összeadjuk a pontértékeket, majd kétszerezzük az összeget.
három egyforma (
ritkább )
Beváltása:
összeadjuk a pontokat és háromszorozunk.
négy egyforma (
ritkaság )
Beváltása:
összeadjuk és négyszerezünk.
öt egyforma (
alig van rá esély )
Beváltása:
összeadjuk, ötszörözünk.
hat egyforma (
hátha…)
Beváltása:
összeadjuk, hatszorozunk.
A kis sor és a nagy sor esetén, ha egy dobásérték kétszer
szerepel, akkor mind a két pontszerzés érvényes rá.
4. osztályban:
kis sor = 1-től 5-ig minden szám szerepel
Beváltása:
összeszorozzuk egymással a dobott pontértékeket
nagy sor = 2-től 6-ig minden szám szerepel
Beváltása:
mint a kis sor esetében.
két egyforma (
gyakori )
Beváltása:
összeszorozzuk a pontértékeket.
három egyforma (
ritkább )
Beváltása: összeszorozzuk a pontértékeket.
négy egyforma (
ritkaság )
Beváltása: összeszorozzuk a pontértékeket.
öt egyforma (
alig van rá esély )
Beváltása: összeszorozzuk a pontértékeket.
hat egyforma (
hátha…)
Beváltása: összeszorozzuk a pontértékeket.
Miután a dobó beváltotta a dobásait pontokra, a következő játékos dob.
A játék végén összegezzük a fordulókat és győztest hirdetünk.
Megjegyzések:
-
- A szabálykövető és pontos számolás érdekében jó,
ha jelen van egy játékvezető is.
-
- -Másodikosokkal játszva célszerű három forduló után lezárni a játékot, így valószínűleg 100-as számkörben maradunk.
- -Másodikosokkal játszva célszerű három forduló után lezárni a játékot, így valószínűleg 100-as számkörben maradunk.
-
_- - Negyedik osztályban
játszva célszerű három forduló után lezárni a játékot, így valószínűbb, hogy 1000-es számkörben maradunk.
- - Harmadik osztályban háromnál több fordulót is játszhatunk.
_- - Negyedik osztályban
játszva célszerű három forduló után lezárni a játékot, így valószínűbb, hogy 1000-es számkörben maradunk.
- - Harmadik osztályban háromnál több fordulót is játszhatunk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése