2012. november 8., csütörtök

Találós kérdések - növények


Ezeknek a találós kérdéseknek növény a megfejtése.

Egész nyáron virulok,
De ha letörsz, hát szúrok.       __________________________

Szeretnek az emberek,
és a tapsifülesek.           _______________________________

Lugasokban, tőkén élek,
és a pincékben sem henyélek. __________________________

Korán érő gyümölcs vagyok,
szeretnek a kicsik, s nagyok.           _____________________

Nyáron arat le a nép,
aztán megcsépel a gép,
malom összevissza tép,
kenyérnek süt meg a pék.                _____________________


Zöld istállóban fekete lovak piros szénát esznek.
                                                __________________________

Zöld tyúk tojja föld alá,
fészket ember kapar rá.
Ott nő meg a föld alatt,
sülve-főve jó falat.                           _____________________

Se ajtaja, se ablaka, mégis négyen laknak benne.                                                                       ___________

Nincsen trónja, nincs palástja,
csak egy nagy-nagy koronája.
Mégsem lehetne ő király,
hiszen egész nap földben áll.           _____________________


Szereted, vagy nem szereted
Ha megeszed, megkönnyezed.         __________________________

Ősszel botokkal levernek,
télen kalácsba kevernek.        ________________________

Kismalacom zöld kötélen hízik.       _____________________



Kerek vagyok, mint a labda, 
fogyasztanak száz alakba’.
Nyersen esznek, főzve is, 
télen is meg nyáron is.
Saláta is, leves is,
 megisszák a vérem is.              ________________________


Elföldelik, eltemetik,
A föld alatt sokasodik. _______________________________


Folt hátán folt,
tű benne sosem volt.               __________________________


Egy kisasszony egy kalapja, 
ezren laknak alatta.                                                                       ________________________                                      

Fehér ház fél lábon áll. __________________________

Gyümölcs vagyok, édes vagyok,
ha megértem, piros vagyok.
Télen elrejt jól a kamra,
mi is volnék, ha nem…          __________________________


Zöld burokban születtem,
mire aztán megnőttem,
a zöld burok leesett,
és az úrfi kiesett.                     __________________________

Levelet hoz, de nem postás,
ásója nincs, és mégis ás.
Lába lent a földbe túr,
koronája van - nagy úr.
Karjaival integet.
Mondd meg gyorsan, mi lehet?       _____________________


Kívül szőrös, belül nedves,
gyerekeknek igen kedves.      __________________________


Belül szőrös, kívül fényes,
a közepe jaj, de édes!    _______________________________


Tavasszal kap levelet,
s ősszel küld csak választ,
de nem egyet, nem is kettőt,
hanem sok-sok százat.            __________________________


Kiskoromba’ nyersen esznek,
ízét adom a levesnek.
Barátom a petrezselyem,
egy csokorba kötik velem.     __________________________
                                                                                      
Két lándzsa közt, mint a pehely,
fent lebeg egy virágkehely.              _____________________


Alig volt több, mint egy falás,
mégis éget, mint a parázs.
Tüzét vízzel nem olthatod,
hiába is próbálgatod.             __________________________

Bőre kékes, néha lila,
húsa ízes, finom, puha,
hosszúkás a csontos magja.   __________________________

Bölcsőmet vad szél cibálja,
takaróm a hópehely.
Habár kicsit hideg bundám,
mégis jó, hogy átölel.
A nap első sugarától
a hópaplan megreped,
én vagyok az első virág…
Ki tudja a nevemet?               __________________________

Hegy tetején születtem,
fagyos szél sem bír velem, 
leveleim hegyesek,
szúrnak, mint a kis szegek.         _______________________

Palántáról nevelik,
a nyulak is szeretik.
Ősszel, mikor felszedik,
nagy hordókba elteszik.              _______________________

Piciny lila szirmocskáit
zöld levelek rejtik,
ám illata elárulja,
merre szerénykedik.                ________________________ 



Volt ám nekem zöld kabátom,
azt viseltem egész nyáron
Nagyot nőttem pár hét alatt,
a zöld kabát széjjel szakadt.            ____________________________

Sok-sok gyöngyszem együtt lakik,
levelekkel takarózik.
Lehet lila, kék vagy sárga,
ha megérett, hordó várja.                 ______________________________

Sünilabda, zöld a színe,
ősszel pottyan le a fűbe.
Benne barna golyó lapul,
nagyot pattan, hogyha gurul.           _____________________________
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése